Blog

problemy z bramami garażowymi

Najczęstsze problemy z bramami wjazdowymi i garażowymi

Zautomatyzowane bramy wjazdowe i garażowe zostały wymyślone w celu zwiększenia wygody właścicieli posesji. Dzięki obsługiwanym zdalnie napędom, użytkownik nie musi opuszczać pojazdu, aby wjechać lub wyjechać z garażu, może też na odległość otworzyć bramę jeszcze przed dotarciem do bramy wjazdowej.

Sterowanie na odległość przydaje się również podczas wizyty gości, kiedy pozostając w domu można ich wpuścić na teren posesji. Niestety, często urządzenia, w które wyposażone są bramy, ulegają awarii, a jest to spowodowane w znacznej większości przez błędne ich użytkowanie. Najczęstszymi przyczynami wadliwego działania bram są:

  • brak regularnego serwisu,
  • Serwis robiony na własną rękę, z wykorzystaniem niewłaściwych środków,
  • Ręczne przesuwanie bramy bez wcześniejszego wysprzęglenia napędu,
  • Uruchamianie bramy przy zaśnieżonym, zlodowaciałym podjeździe,
  • Za słaba moc napędu w stosunku do wielkości skrzydła,
  • Zabrudzone lub uszkodzone czujniki fotokomórki.

Brak właściwego serwisu przyczyną awarii bramy garażowej

Zlecanie regularnego, gruntownego serwisu napędów to podstawa ich wieloletniego, bezawaryjnego użytkowania. Jak w każdym urządzeniu, podzespoły w napędzie ulegają zużyciu, należy więc minimum dwa razy do roku sprawdzać ich kondycję, aby uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki. Ważne jest używanie odpowiednich środków smarujących na zawiasach i innych częściach ruchomych. Odpowiednia konserwacja będzie miała wpływ na żywotność wszystkich elementów i zmniejszy prawdopodobieństwo usterki. Należy pamiętać, że samodzielna próba konserwacji napędu to nie zawsze najlepszy pomysł. Pokrywanie mechanizmu smarem o niewłaściwych parametrach może spowodować przyklejanie drobin mineralnych i jego zatarcie. Profesjonalny serwis bram, świadczony najczęściej przez dostawcę urządzenia to najlepszy sposób na jego długowieczność.

Ręczne otwieranie, gdy napęd bramy nie działa

W przypadku przerwy w dostawie prądu lub awarii pilota, nadal istnieje możliwość ręcznego otwarcia bramy. Należy tylko pamiętać, że konieczne jest wysprzęglenie napędu. Po odłączeniu go, można przesunąć bramę ręcznie, ale próba siłowego otwarcia bez wysprzęglenia może uszkodzić siłownik. Niektóre napędy mają specjalną funkcję zabezpieczającą przed manewrowaniem bramą bez uprzedniego odłączenia automatyki.

Dowiedz się więcej

Awaria napędu bramy zimą

Problem z bramą automatyczną często występuje zimową porą. Awaria napędu lub uszkodzone zawiasy najczęściej spowodowane są zalegającym śniegiem. Odśnieżanie podjazdu przed wyjazdem do pracy w lodowaty poranek to nieprzyjemne zajęcie, ale pozwoli uniknąć sytuacji, kiedy lodowe bryły stają na przeszkodzie przesuwnego skrzydła, blokując je i tym samym niszcząc elementy napędu. Obecnie wiele modeli bram wyposażonych jest w specjalne czujniki odcinające zasilanie w przypadku napotkania oporu.

Za słaby napęd do wagi bramy

Nieodpowiednie dobranie mocy siłownika do wagi bramy prędzej czy później zakończy się jego spaleniem. W bramach przesuwnych dochodzi do bardzo dużych oporów, spotęgowanych jeszcze przez zabrudzenie mechanizmu lub zalegający śnieg. Dlatego zasadnym jest dobranie napędu z mocą  większą o jedną trzecią wartości dedykowanej do rzeczywistej wagi skrzydła.  

A może wina leży po stronie fotokomórki?

Gdy brama przesuwna zacina się, bądź mamy do czynienia z odbijaniem bramy, zachodzi podejrzenie nieprawidłowości w działaniu fotokomórki. Jednak to wcale nie musi być trwała usterka. Czasem wystarczy usunąć z czujników błoto, pył, czy lód, aby brama znowu zaczęła działać poprawnie.

Dowiedz się więcej

Bramserwis © 2019
Realizacja: Footstep.pl

Strona wykorzystuje pliki cookies. Polityka Cookies